Saturday, March 10, 2012

perasaan apakah ini


Seperti insan lain , perasaan itu hadir dengan tidak dijemput. Perasaan yang datang entah dari mana, mengapa mengharap kau yang belum tentu ada untuk aku. Kadang hati tidak tenang. Aku sering tertanya-tanya salahkah untuk aku mempunyai perasaan yang bukan aku reka atau cipta, perasaan yang hadirnya tak pernah aku paksa, perasaan yang tak berubah sedikit pun.

"Ketahuilah hanya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang"
(Ar-Ra'd 13:28 )

Aku sedar, aku insan yang masih rapuh. Kadangkala hatiku goyah melihat keadaan sekeliling yang menekanku. Hanya tuhan saja tahu perasaan aku. Hatiku akan bertambah rindu . Moga hidayah yang diberi ini akan terus membajai hatiku. Aku yakin semua ini rencana Mu Ya Allah. Mengharap agar Kau memberi kesudahan yang baik untuk aku dan dia.. :)

No comments:

Post a Comment